Des de l’àrea
d’Educació de l’Ajuntament de Montcada es va proposar al PFI de muntatge i
manteniment d’equips informàtics portar a terme un taller d’ús smartphones amb
gent gran interessada del casal de gent gran de Montcada.
Des del PFI de
seguida vam veure que era una bona oportunitat pels nostres alumnes ja que per
una banda havien d’elaborar els continguts i per altra havien d’aprendre a
transmetre’ls a d’altres persones.
La idea de
seguida va encaixar amb el grup-classe que es va mostrar motivat amb aquest
projecte.
La terapeuta
ocupacional del casal (Carmen) i la tutora vam fixar uns continguts a treballar
que podien ser d’interès: fer fotos i videos, fer trucades, agregar contactes i
borrar-los, funcionament d’aplicacions conegudes, tarifes, wifi, etc.
La docent del
mòdul d’operacions auxiliars, Cristina Prat, es va encarregar d’elaborar un
manual molt visual per quedar recollit tots els continguts a treballar i amb la
tutora vam formar-nos de com fer aquesta classe d’intervenció pedagògica amb la
gent gran. Aquesta fase de preparació del projecte integrat d’aquest any la vam
fer durant el mes de gener i febrer. Paral·lelament des del casal de gent la
terapeuta s’ocupava de la difusió i inscripcions (en va aconseguir 16).
Durant el mes de
març és quan s’ha dut a terme la intervenció directe amb dues sessions:
1a sessió) el dia
18 de març de 16.30 a 18.30. Durant aquesta primera sessió cada alumne s’ha
responsabilitzat d’una o dues persones. I paral·lelament la tutora i la docent,
Cristina Prat, fèiem suport en cas que fos necessari i l’avaluació de cada
alumne a partir de l’observació. El balanç i avaluació d’aquesta primera sessió
ha estat molt positiva. Els alumnes s’han mostrat en tot moment molt atents al
que se’ls demanava i s’han adaptat molt bé a cada persona que han tingut a
davant, han propiciat un aprenentatge totalment individualitzat. El manual els
ha servit de suport visual però sobretot han treballat amb el mòbil que cada
persona gran duia adaptant-se a demandes concretes d’informació i formació.
2a sessió) el dia
25 de març de 16.30 a 18.30. En aquesta segona sessió els alumnes han fet un
repàs de la primera sessió i han resolt dubtes concrets que els han fet. També
els han ensenyat aplicacions que podien ser útils per ells. Per a finalitzar
se’ls ha entregat el manual elaborat pels alumnes del PFI.
No hay comentarios:
Publicar un comentario